Swoją pracę wykonujecie w ciągu 5 tygodni. Pracujecie w zespole 3 – 4 osobowym. Samodzielnie ustalacie harmonogram pracy i sposób zaprezentowania efektów (choć formę macie już narzuconą). Najważniejszy jest pomysł – później już tylko trzeba go zrealizować. Z każdą wątpliwością zwracajcie się do nauczyciela – na pewno Wam pomoże. Zauważyliście pewnie, że wśród kryteriów oceniania duży nacisk położony jest na samodzielność i oryginalność pracy oraz umiejętność działania grupowego. Starajcie się więc współpracować, a nie rywalizować. Szukajcie własnych pomysłów, choć nie bójcie się korzystania z pomocy, gdy napotkacie trudności.
Pamiętajcie także o tym, by respektować zasady prawa autorskiego. Wolno Wam cytować fragment książki czy innej wypowiedzi bez zgody autora, pod warunkiem jednak, że wskażecie źródło cytatu. Jeżeli przygotowujecie prezentację tylko na użytek szkolny, możecie posługiwać się ilustracjami, zdjęciami, multimediami bez zgody autora – przestrzegając warunku wskazania źródła, czyli atrybucji. Pamiętajcie, że podając adres strony Internetowej należy w kwadratowym nawiasie zapisać datę dostępu.
Pięć kwestii do rozstrzygnięcia nie musi być przedstawione punkt, po punkcie. Możecie je dowolnie łączyć, by potem przedstawić według własnego pomysłu. Zastanawiając się nad pytaniami pomocniczymi, nie zapomnijcie o kwestii najistotniejszej – pytaniach głównych (przedmiocie wystąpienia).
Warto zajrzeć
Szacunek wobec polskiej flagi
Warto zajrzeć
Szacunek wobec polskiej flagi